De wereld is constant in beweging om het zo te zeggen. Er zijn steeds weer veranderingen die gepleegd worden op verschillende gebieden vanwege uitvindingen in de laatste jaren of maanden. De wereld stopt niet en zo de mensheid ook niet. Elk jaar zijn er nieuwe uitvindingen die een verandering brengen in de dagelijkse dingen die wij kennen, weten, gebruiken. Zo heb je dat ook op het gebied van SEO. Men is steeds weer op zoek naar makkelijkere manieren om dingen te doen. Met het nieuw jaar dat volgt zijn er ook wat ontwikkelingen op het gebied van SEO die hebben plaats gevonden.
Er zullen wel vele zijn die weten wat SEO inhoudt en wat een SEO bedrijf precies doet, maar voor zij die er niet bekend mee zijn volgt hier een korte beschrijving daarvan.
SEO is een afkorting voor ‘search engine optimization’. Vertaalt nar het Nederlands is het zoekmachine optimalisatie. Zoals de naam het ook al aangeeft, gaat het om het makkelijk kunnen vinden van bedrijven oftewel producten. Je koppelt dus een woord aan je product of bedrijf dat zodat in de zoekmachine wordt ingetoetst het ook als optie opkomt.
Op het herkenbaar te maken en met dat wordt bedoeld dat zij zie zoeken jou bedrijf gelijk vinden ga je essentiële woorden waarmee jou bedrijf te maken heeft moeten natrekken en die koppelen aan het bedrijf. op deze manier krijg jij je bedrijf net als laatste optie, maar dan als de eerste 5 opties. dat wil zeggen dat men het gelijk ziet.
Dat is het woord SEO voor je beschreven.
Een SEO bedrijf aan de ander kant helpt je met het heel proces. Je hoeft het alleen maar aan te vragen. Zij nemen dan het werk op zich om je te helpen je bedrijf herkenbaar te maken.
Enkele nieuwe trends in dit jaar die jou kunnen helpen jouw bouwbedrijf herkenbaar te maken zijn zoals volgt.
De EAT-score
De EAT-principe komt niet nu pas kijken op het gebied van SEO, maar begint wel nu op te komen. Er wordt aangegeven dat alhoewel het er al lang bestond zal het dit jaar een belangrijke rol gaan spelen op het gebied van SEO. Zoal aangegeven door Mark van Tuel. De acroniem EAT staat voor expertise, authoritativeness (gezaghebbendheid) en trustworthiness (betrouwbaarheid).
Dit zijn de 3 punten waarmee de kwaliteit en betrouwbaarheid van de content op een pagina wordt beoordeeld.
Aan de hand van de score die wordt gegeven kan je de kwaliteit en betrouwbaarheid van de informatie op je website controleren oftewel beoordelen.
Dit is wel één van de trends op het gebied van SEO om even na te kijken en misschien ook zelfs toepassen.
Voor meer informatie omtrent hierover ben je terecht op Digital desert of zoekmachine optimalisatie.
De score geeft al aan dat je website betrouwbare informatie verschaft en ook kwaliteit levert. Dat zal maken dat jouw website eerder tevoorschijn komt als zoekoptie dan alle andere.
Het is dus wel aangeraden om het even na te kijken.